a

Direcția Venituri - În atenţia contribuabililor din municipiul Alba Iulia

27.01.2021


MUNICIPIUL ALBA IULIA

DIRECȚIA VENITURI

 

ÎN ATENȚIA CONTRIBUABILILOR DIN MUNICIPIUL ALBA IULIA

 

 

            Persoanele fizice care la data de 31.12.2020 dețin în proprietate clădiri cu destinație mixtă  au obligația să depună la Direcția Venituri din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia până la data de 15 martie 2021 inclusiv o declarație pe proprie răspundere din care să rezulte suprafața folosită în scop nerezidențial și persoana în sarcina căreia sunt înregistrate cheltuielile cu utilitățile aferente suprafeței folosite în scop nerezidențial.

            Declarațiile pe proprie răspundere pot fi depuse până la data de 15 martie 2021 inclusiv la sediul Direcției Venituri – Alba Iulia, str. Ardealului, nr. 1-3, jud. Alba.

            În lipsa declarației pe proprie răspundere, impozitul pe clădirile mixte va fi calculat având în vedere informațiile existente în evidența organului fiscal, prezumția fiind cea referitoare la deducerea cheltuielilor cu utilitățile de către persoana care desfășoară activitatea economică.

            Persoanele fizice care dețin în proprietate clădiri cu destinația mixtă sau nerezidențială a căror dată de dobândire sau de evaluare este anterioară datei de 01.01.2016, pentru a beneficia în anul fiscal 2021 de cota de impozitare de 0,55% în loc ce 2% au posibilitatea de a proceda la actualizarea valorii de impozabile a clădirilor pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat, în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la Direcția Venituri din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia până la primul termen de plată din anul de referință (31.03.2021).

            În cazul persoanelor fizice care dețin în proprietate clădiri cu destinația mixtă, dacă cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, nu este necesară depunerea raportului de evaluare.

            În toate celelalte cazuri, până la data de de 31 martie 2021 (termen de decădere) se pot depune la sediul Direcției Venituri declarația de impunere fiscală – model ITL 001/2016 (aprobată prin Ordinul MDRAP nr. 2069/2015) și raportul de evaluare întocmit de un evaluator membru al Uniunii Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România – ANEVAR.

            Contribuabilii persoane juridice care dețin în proprietate clădiri cu destinație rezidențială, mixtă sau nerezidențială a căror dată de dobândire sau de evaluare este anterioară datei de 1 ianuarie 2016, pentru a beneficia în anul fiscal 2021 de cota de impozitare de 0,2% (rezidențială) sau 1% (nerezidențială), în loc de 5%, au posibilitatea de a proceda la actualizarea valorii impozabile a clădirii pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la Direcția Venituri până la primul termen de plată din anul de referință (31.03.2021).


tiparire, pdf si email